tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag.


Då var den stora dagen här, dagen som så många planerar in i minsta detalj, inget får gå fel. Här är nog denna dag som de flesta andra, Richard har jobbat, tjejerna har varit i skolan och jag, ja vad har jag gjort??? Ibland undrar jag faktiskt vad jag gör om dagarna. Idag har jag och grabbarna hälsat på Ulle och Wilma, barnen lekte på Wilmas rum medan Ulle och jag försökte dricka kaffe mitt ibland allt. Det är inte alltid det lättaste men barnen hade nog ganska roligt även om de inte leker så mycket med varandra ännu men lite nya saker och så självklart Wilma som de är nyfikna på med skrämmande förtjusning. Lilla Wilma är så himla kärvänlig och vill gärna kramas, gärna så den andra faller omkull. Hugo fick denna gången känna på hur det kändes när han landade i mattan med en duns. Ulle försökte även få alla tre på kort vilket inte heller var det lättaste men vi fick oss ett gott skratt.
Efter detta besök tyckte jag att grabbarna skulle sova men de höll inte med utan tyckte det var mycket bättre att vara vaken och gärna ta upp mammas knä, gärna båda två. Försökte även laga lite mat, det är lite roligt nu för innan har jag kunnat slänga ihop lite mat på mindre än en timma men nu får man börja kl 15.00 om maten ska vara klar 17.30. Började kl 15.00 med att skala potatis och morötter, måste ju passa på om det finns tid och lust hos grabbarna. Till slut lyckades jag ändå få ihop potatis med lax-gratäng som bestod av broccoli, blomkål och ädelostsås, riktigt mumma. Detta passade även grabbarna, men salt och ädelost fick de avstå ifrån.
Ett par gånger under denna dag har även hundarna rastats, så dagarna fylls nog ganska bra på även om det känns ibland som om jag inte gör något alls. Får inte glömma att jag även har hunnit med en tvätt oxå...
När Richard kom hem fick alla hans tjejer gelehjärtan, visst är han söt!!! Så kan en alla hjärtans dag se ut hemma hos familjen Brown, men dagen är ju inte slut ännu utan nu är allt uppstädat och diskat och grabbarna sover så nu ska de mysas lite i soffan innan tjejerna går och lägger sig.
Glad alla hjärtans dag önskar jag alla våra nära och kära.
/Linda

2 kommentarer:

Björköborna sa...

Tack för senast, det var så himla gott och mysigt :)

Jag vet att du fyller dina dagar med det bästa som finns Linda, du är med dina härliga grabbar. Även om det känns som du inte _gjort_ något så har du ju verkligen gjort det (hej o hå vilket svammel men jag tror du fattar).

Alla hjärtans dag hos familjen Alvarsson är som vilken dag som helst. Jag har inte ens skrivit någon hälsning på fb, det har ju nästan "alla" gjort känns det som.

Ha det så bra och klappa Elda och Spexa lite extra från oss (börjar lukten försvinna? :)

Kram Christel

Richard och Linda sa...

tack Christel, ja dagarna fylls det är det inget tvivel om och jag tror inte man behöver en alla hjärtans dag när alla dagar är fyllda med kärlek, eller? Och lukten sitter fortfarande i men vad gör det?