söndag 22 januari 2012

Vilken härlig dag.

Vilken dag, vaknade och det hade kommit lite över 5 cm ny snö. Äntligen ser det ut som om vintern har kommit, hoppas den stannar ett litet tag. Barnen ville ju så klart ut i snön, Bella har haft två kompisar här idag, Emma och Julia. De har alltid så kul när de leker och idag var utomhuslek som gällde. Det är ju så det ska vara, inte sitta inne och och häcka. Hugo fick börja med ett bad vilket han verkligen älskar. Han plaskade så både Alice och jag var helt blöta. Det är nu man verkligen skulle vilja ha ett badkar, det är lite trångt att stå inne i duschen med en badbalja men badrummet är ju så litet. Längtar tills den dagen då vi kan bygga ut.

Elin kom hit och hälsade på oxå så hon fick vara med på våran lek. Alice ville börja med att åka skidor och som ni kan förstå och se på kortet avslutande hon många åk med att ligga på magen, en och annan gång landade hon även på baken.

Vi kunde inte låta bli att ha ett rejält snöbollskrig, det är alltid så roligt när snön kommer och man får vara lite barn på nytt. Alice, Elin och jag på ett lag och Bella, Emma och Julia på det andra, och det blev en och annan som fick snö innanför kläderna. Många varv runt huset blev det oxå och upptäckte jag något tråkig vilket att konditionen skulle behövas bättras på. Känner att löparskorna snart måste komma ur dvalan som de befinner sig i. Eller det är kanske jag som måste komma ur den. Hur som helst är det väldigt roligt med snö och snöbollskrig.

Denna fina snölykta fick vi till oxå, den lyste så fint i mörkret.

Hugo fick även han vara med i snön och har idag för första gången åkt pulka. Han var väldigt nöjd med att bara sitta där och bli dragen. Trots att han åkte av en gång så var han glad ändå.

Oh jag längtar så tills vi är samlade alla och kan åka iväg hela familjen på en riktigt snöutflykt. En sån utflykt som vi alltid gör, grillar korv, åker skridskor och kanske även pimplar lite. Snart om snön håller i sig och sjöarna fryser till ordentligt så är hela familjen Brown ute på sina vanliga vinterutflykter. Undrar om det kan bli bättre. I morgon åker jag till linköping igen och helgen har gått helt utmärkt för Victor så det ser lovande ut. I morgon hoppas jag vi får reda på när operationen kan ske.
/Linda

Inga kommentarer: