måndag 23 januari 2012

snart operation

Idag skulle jag egentligen åkt till Linköping men då de visade snöfall och varnade för halka avvaktade vi med tanke på att vi inte trodde att Victor skulle opereras under dagen. Vi väntade hemma tills ronden hade varit och mycket riktigt ingen operation idag utan de ville se vad ultraljudet visade först, eftersom cystan är tvungen att ha fyllt på sig för att kunna lägga in en ny shunt. Men som vi misstänkte hade cystan fyllt på sig så operationen blir av i morgon. Så nu har jag ordnat med barnvakt till Bella och Alice så de sover inne i stan i morgon natt. Hugo får följa med så kan vi vara kvar i Linköping båda två vilket är väldigt skönt då han får ligga på IVA under ett helt dygn efter operationen. Den tiden tycker jag är absolut den jobbigaste då han förra gången hade väldigt ont efteråt och de väcker honom ca 1 gång i halvtimmen för att kontroller. Det är väldigt skönt när den tiden är över, men nu är vi snart på rätt sida om operationen vilket känns otroligt skönt.
Måste även berätta att Hugo äntligen tar riktigt välling. Han och även Victor har bara druckit ersättning vilket nu har börjat visa sig genom att Hugo börjat vakna på nätterna igen. Men nu tre kvällar i rad är det välling som varit i flaskan och idag var det fullkornsvälling och den gick ner utan problem. Detta har givit oss två nätter utan att Hugo vaknat en enda gång, så jag tror att han varit hungrig då han vaknat på natten. När Victor kommer hem hoppas jag att även han börjar dricka välling, men det tar vi då.
/Linda

Inga kommentarer: