torsdag 19 januari 2012

jag fattar ingenting

Detta är inte klokt, infektionsprovern bara fortsätter att stiga. Nu är vita på 170 och lakatat 5.8 och Victor mår fortfarande helt utmärkt. Trots att han ligger i sängen med slangar från både huvud och hals. Han är helt otrolig.
Först börja de prata om att det förmodligen är så att dränet är infekterat och att de skulle byta ut det mot ett nytt, men nu har den ansvariga läkaren Patrik varit här precis och han fattar ingenting. Han tycker att proverna är väldigt förbryllande och han tycker inte att dränet ska bytas som första hands val, utan nya prover imorgon och så skulle han pratat med infektionsläkaren personligen. Därefter ska det tas beslut om vad som ska hända. Patrik är mer inne på att dra ut dränet och låta Victor vara utan för att sätta in en shunt på måndag. Han undrade även när ultaljuden som skulle ha gjorts hade blivit av. Detta ultaljud som en annan ansåg var helt onödigt att göra så nu ska det göras i morgon. Det vore kanske bra om de började att prata med varandra. Då kanske Victors situation skulle se annorlunda ut. Men inte vet jag, jag är ju inte någon neurokirurg.
Fick jag vara med och bestämma måste jag nog hålla med Patrik. Bättre att ta bort dränet innan Victor blir riktigt påverkad av en "riktig" infektion. Det är ju så att det tas prover på cystans likvor som förmodligen knappt har någon kommunikation med resten av "kroppens system", kan det vara så att just den likvorn inte är riktigt ren och aldrig kommer att bli, inte vet jag men något konstigt är det ju som händer.
vi får ta nya tag imorgon och hoppas åter igen på bra besked.
/Linda

Inga kommentarer: