fredag 9 december 2011

Livet är så orättvist!

Ja då var min värsta fasa besvarad då. Igår upptäckte jag att Victors huvud även hade vuxit med en halv cm, detta fick mig att ringa barn åter igen då jag upplevde att det verkligen inte kändes bra. En moders instinkt. Då var det inga problem utan jag fick komma upp ganska så omgående. Läkaren ringde även neurokirurgerna som tyckte att vi skulle göra ultraljudet redan som igår, men då Västervik inte kunde lyckas med det har vi istället varit och gjort det idag på förmiddagen. Och min känsla stämde tyvärr. Cystan har vuxit med 1 cm både på brädden och längden. Men då Victors allmäntillstånd är så pass bra anser de inte detta som något akut utan vi ska tillbaka till Västervik på måndag för ny kontroll och sedan till linköping för kontroll förhoppningsvis redan nästa vecka. Tyvärr har även Victors huvud vuxit 3 mm sedan igår oxå. Så jag känner mig väldigt inställd på att det kommer att bli en ny operation. Jag hoppas bara att de inte drar ut på tiden i onödan.
Det är synd att läkaren inte tog mig på allvar redan i söndags för jag visste att det inte var som det skulle redan då. Då hade vi legat 1 vecka före.
Vi väntar nu på att läkaren från Västervik ska ringa då han skulle prata med linköping igen efter att vi åkte hem. Hoppas då vi får en tid till Linköping.
/Linda

1 kommentar:

Blueskyskier sa...

Har inte var in här på länge. Vi tänker på er och hoppas Victor blir bättre.