måndag 5 december 2011

Denna himla oro

När ska det ta slut? Jag vet inte hur mycket mer en familj klarar av. Allt är säkert lugnt men det går ju inte att slappna av en minut. Igår när Victor vaknade kände jag genast att något var fel och när jag ser fontanellen som nu har varit insjunken i ca 1 vecka helt plötsligt "bara" är mjuk. Tänkte först att den nog sjunker ner när han varit vaken ett tag, men det hände aldrig. Då jag blir väldigt orolig ringer jag till Västerviks sjukhus och får prata med en barnläkare. Hon hade ju inte varit inblandad i Victors fall tidigare och där med helt oinsatt ansåg ändå att jag inte skulle vara orolig så länge fontanellen var mjuk. Va då inte vara orolig det är lätt för henne att säga. Men jag hoppas hon har rätt, det är bara det att denna ovisshet om operationen har varit lyckad eller inte äter upp mig inifrån.
Victor mår ju bra vilket ändå tyder på att det har gått bra men det har han ju varit i stort sätt hela tiden. Tycker dock att han sover lite mer igen men inga vaken-nätter som innan operationen så inget tyder på att han skulle ha ont men han är trött och därmed lite mer lättirriterad. Vet inte om det har med saken att göra men klart man blir orolig.
Ultraljudet är inte förrän om en vecka vilket just nu känns väldigt långt bort, vill bara att denna vecka ska gå så vi kan få lite mer svar......
Mitt i detta ska även en jul gå förbi, har inge lust med det i år men måste ju för de andra barnen. Vi skulle egentligen har släkten här i år men nu lutar det nog åt att vi tar den hemma hos svärmor istället. Det känns ganska skönt, då försvinner en hel del måsten. Det räcker så väl med att bara ta sig igenom vardagen med allt som ska göras.
/Linda

1 kommentar:

Christel sa...

Åh fasen Linda, jag förstår så himla väl din/er oro och det där att man hela tiden kollar och undrar om saker och ting är normala eller om det är något som bör kollas upp. Dra er inte för att ringa till barn, oavsett hur mycket ni har hört av er tidigare. De har full förståelse! Min syster fick en flicka (som idag är 2 år och mår toppen) som det var väldigt mycket "styr" med första året. De mer eller mindre bodde på avd 10 och de kunde alltid ringa dit och bara rådgöra/ventilera sin oro. (Hennes blogg med mkt skriverier om Sveas jobbiga start: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/

Kan man inte göra UL tidigare? Bör man vänta för att det ska kunna visa åt vilket håll det går? Om det skulle funka rent medicinskt att göra det nu så tycker jag att ni ska försöka få till det, tjata på dem! Väntan är ju tortyr!

Finns det det minsta lilla som vi skulle kunna hjälpa er med så säg bara till! Ska vi ta någon hund el dyl? Bara hojta!

Stor kram,

Christel