torsdag 29 november 2012

TANDVÄRK!!!!!

Jag blir galen, har nu haft tandvärk i två dagar, kinden är svullen och tandköttet känns som om det ska explodera. Tänkte att det var en vanlig inflammation och har gurglat med hexin tandskölj som brukar hjälpa men nej då det går knappt att äta. Jag kan liksom inte gapa..... Har aldrig haft riktig tankvärk förut men blev lite galen och tänkte jag måste se hur det ser ut längst in i munnen. Hittade en smal ficklampa och kunde lysa längst bak när mina visdomständer äger plats. Dessa tänder sitter väldigt långt in och de är svåra att se men längst där inne kan jag se boven till min tandvärk. Hör och häpna tanden är svart på utsidan!!!! Jag blev så äcklad och fattade ingenting, jag har ju endast haft ont i två dagar och ingenting innan. Förmodligen är det ett hål och tanden måste ut. Googlade lite och insåg att en svart tand som uppkommer helt plötsligt även kan bero på en blödning eller infektion. Då jag är väldigt säker på att det är en infektion jag även har så kan det kanske bero på den. Hur som haver så tänker jag ringa i morgon och be om en tid och förhoppningsvis drar de ut tanden. Det vore det enklaste. Bara jag har lite flyt i morgon då även Bella ska till tandläkaren för att operera fram tanden som hon har i gommen. Så förhoppningsvis har de en tid efter lunch och att de kan dra ut tanden utan problem.
Håll nu tummarna för att tanden är ute i morgon.
/Linda

2 kommentarer:

Björköborna sa...

Ut med tanden och in med antibiotika! Infektioner i "tänderna"/tandköttet är inte att leka med!!! Jag har haft problem med båda mina visdomständer i underkäken och det var det värsta jag varit med om, att föda barn var rena barnleken i jämförelse...

Lycka till och kram :)

Anonym sa...

AAAJJJ!! Din stackare!!! :(
Tummar hålles för ett "utdrag" & PC!!
Må väl!
Kram "SnåretPia"