fredag 9 november 2012

BELLA 12 år!


 Hipp hipp hurra för Bella idag, kan ni tänka er att det är 12 år sedan vår "lilla" tjej såg ljuset för första gången. Minns det som om det var igår. 9 Nov 2000 kl 21.18 tittade hon äntligen ut, 1 vecka över tiden. Men när hon väl bestämde sig för att det var dags gick det fort. Med buller och brak kom du ut älskade Bella även om du fastnade lite på vägen och de fick "mangla" ut dig som resulterade i en klavikelfraktur och en liten nervskada i axeln. Detta var inget som kom i vägen för dig utan då var lika glad för det och det var även vi. Detta var 12 år sedan och nu är det en stor tjej med hela världen framför sig med framtidsplaner utöver det vanliga. Helt besluten om att en dag vara barnläkare och läser sina läxor för att få högsta betyg tror jag att hon kommer att bli precis det hon själv vill.
Idag kunde jag inte vara hemma och sjunga för henne vid sängen då jag har jobbat i natt, något som jag tycker är lite jobbigt. Men firad blev hon ändå så klart. Denna morgonrock fick hon av oss, tyckte den var så fin och detta tyckte även Bella. Sen blev det pengar då hon önskade sig en mobiltelefon och vi tycker att det ger lite mer lärdom om man får spara lite, även om de pengar hon sammanlagt förmodligen kommer att ha efter fördelsedagen kommer räcka till en telefon så är det bra när barnen får se hur mycket en telefon faktiskt kostar. Kanske det slutar med en billigare än vad hon önskade sig eller en dyrare.... Vi får se.

På eftermiddagen kom även mamma/mormor och Tidde förbi för att gratta Bella då de inte har möjlighet att komma på kalaset på söndag. Hon fick en efterlängtad ryamatta till sitt rum som hon har önskat sig länge. Fick även lite pengar inför kommande mobilköp. 

Jag har även fått blommor idag, vaknade med ett ryck när telefonen ringde. Helt yrvaken efter att ha varit vaken över ett dygn och endast sovit några få timmar fick jag reda på att jag skulle få ett blomsterbud så de ville veta om jag skulle vara hemma. Kunde inte förstå vem som skickat blommor men trodde ändå att de skulle vara till Bella men icke de var till mig. En fin bukett blommor från mina arbetskamrater på avd 4 då jag numera inte jobbar där längre ville de önskar mig lycka till i framtiden. Tyckte det var ganska gulligt. Så tack snälla ni.
/Linda

Inga kommentarer: