lördag 16 juni 2012

En kväll på smugglaren

I går kväll var Richard och jag barnfria och hade dessutom ett resturang besök inbokat.  När jag fyllde 30 fick jag en middag för två på resturang, barnvakt och även körning fram och tillbaka av Leif och Birgitta. Så igår hade vi bokat ett bord för fyra då även Christian och Ida följde med på smugglaren. Richard och jag har inte varit ute och ätit på flera år så det kändes väldigt välbehövligt. Det blev en helt underbar kväll med jättegod mat och trevligt sällskap. Vi har inte varit på smugglaren på över 5 år då det krävs att man bokar bord för att få plats och därför är det lätt att man går till något annat ställe. Men oj vad det är värt att gå dit, det kostar lite mer men maten och servicen är helt suverän. Christian fick fel sås, något som han själv inte ansåg gjorde något då den var god men vi blev bjudna på efterrätt alla fyra på grund av detta fel.  Det var inte vilken efterrätt som helst heller utan han kallade den för "smugglarens stora" och innehöll lite av alla efterrätter....tror ni vi var mätta efteråt? Vi var tvungna att gå en sväng innan vi åkte hem för att maten skulle få komma ner en bit i magen innan hemfärd.
Idag har Bella spelat fotbolls match i ösregn, vart tog sommaren vägen? De vann med 5-3 i varje fall så regnet bekom dem ingenting.
Richard är på svensexa för Tidde i kväll och Alice sover hos Alva så det känns lite tomt här hemma. Just nu är det bara Bella och jag som är vakna så vi ska mysa lite i soffan en stund sen ska jag nog gå och lägga mig tidigt då jag är väldigt trött. Det är några hundar som ska matas och rastas först bara, sen är det kväll för mig.
/Linda

3 kommentarer:

johanna-tvillingmamma sa...

Fina sommarlovsbarn du har!Härlig kväll ni fick, sånt är värdefullt! Jag hade sett framemot lite myskväll i soffan med gubben med han var på halvdåligt humör och slocknade i sängen...härliga småbarnsliv?!

sv:JAvisst är det så. Rimligtvis borde pappan vara lite viktig för barnen och självfallet kommer våra barn inte ta skada av att jag jobbar. Anders tycker det är fantastiskt att han också får vara delaktig. Han har barn sen tidigare och jag tror att det var en viss skillnad där och det lägger jag ingen värdering i men han tycker att det är underbart hur vi har löst saker och ting. Folk kommer alltid ha åsikter och när det gäller föräldraskapet är en del snabba att ge pikar och komma med påhopp angående vad som är rätt & fel och påpeka hur saker ska göras. kramar

johanna-tvillingmamma sa...

sv:Det är lite så som jag hoppas att vi kan göra med våra tjejer angående godis. Det är väl när vi andra äter som intresset och nyfikenheten kan väckas och det blir svårt att motivera varför dom inte får. Men jag vill verkligen inte att dom ska vara små och äta eller dricka socker och sen när det börjas ska det vara i minimala mängder. Gäller att en själv får skärpa sig med sånt också :-)

Sandra på Ön sa...

Vad mysigt med ett restaurangbesök. Det kan vara så skönt och bara komma ut och få maten serverad. Önskar er en fin söndag.