fredag 9 mars 2012

Jägartårta klar!


Nu äntligen är jägartårtan klar, eller jägartårta och jägartårta det blev väl lite mer av en skogstårta. Alice är i varje fall väldigt nöjd med resultatet och det är det som räknas. Själv är jag lite väl petig för att vara helt nöjd men för att vara gjord efter kl 19.00 en fredagkväll som annars under dagen bestått av att mest sitta på vardagsrumsgolvet och underhålla två små ganska tjuriga killar blev resultatet ändå godkänt. Ja det är dessa dagar man bara önskar att Richard inte arbetade dygn utan skulle komma hem på eftermiddagen. Jag känner mig helt slut. Men sånt är livet och nu är denna dagen gjord. En tårta blev det oxå. Tyvärr blev det ingen städning som jag hade tänkt mig egentligen så det får vi hoppas att vi hinner med innan kalaset i morgon.
Nu ska jag bara gå och rasta hundarna en sista gång och ge dem lite mat sen ska jag krypa ner i soffan och se hur lång tid det tar innan jag sover. Alice sover redan i soffan och Bella har en kompis här som ska sova över så i det rummet blir det nog inte mycket sömn i natt. Förra övernattningen var Bella trött i flera dagar efteråt så nu har de själva satt en gräns för när de ska sova. Denna gräns är kl 01.00, fattar inte hur det orkar. Tur det är lördag i morgon.
God natt och sov så gott
/Linda

1 kommentar:

Björköborna sa...

Det blev ju en jättefin tårta :) Fint var också reportaget om er i Västerviks Posten! Roligt att läsa och ni är så häftiga som tog steget att flytta ut på landet! Kram!