måndag 16 januari 2012

provsvar och Vi i femman.

Dessa himla provsvar.... Idag när det togs nya prover hade laktat börjat stiga igen, vilket infektionsläkaren reagerade på. Efter lite efterforskning på internet fick jag till min fasa reda på att det kunde tyda på bakteriell meningit eller ännu värre syrebrist. Tydligen kan laktat börja stiga precis innan cellerna stiger (de som var 1400 från början och är nu nere på 46).Då jag varit nervös hela eftermiddagen och heller inte fått tag på Richard har det varit riktigt jobbigt. Pratade nu med Richard som inte riktigt förstod min oro eftersom läkarna inte alls var oroliga utan de vill bara ta nya prover imorgon och om infektionsproverna fortsätter neråt så blir det nog operation eventuellt redan på onsdag, i varje fall dra dränet då eftersom de vill att Victor ska vara utan drän i ca 1 dygn innan shunten sätts in. Ultraljud ska göras innan oxå för att se storleken på cystan.
Det är så konstigt att alla prover förutom odlingen tyder på att Victor har haft en kraftig infektion men inte ett ända symtom som varit märkbart på Victor själv. Kirurgen är väldigt misstänksam mot om det verkligen har varit någon infektion men han kan inte riktigt förklara de höga infektionsparametrarna. De kommer nog att förbli ett mysterium. Victor bara fortsätter att vara glad och sprallig dock börjar väl tålamodet tryta nu emellanåt, vilket är helt oundvikligt.
Jag åker upp till linköping i morgon för att byta av Richard så får han även åka hem och ta hand hjorten som väntar på att bli styckad...

Imorgon är det även den stora dagen för Izabelle då det är vi i femman. Jag hoppas att ni inte glömmer att ratta in Kalmar radio kl 17.00 för att lyssna och heja fram hennes klass. Jag tror till och med att hon börjar att bli lite nervös. Izabelle som aldrig blir nervös inför något, har nu i kväll erkänt att hon har några fjärilar i magen. Idag var klassen med i Västerviksposten oxå. http://www.vasterviksposten.se/article/articleview/45683/1/204/

Inga kommentarer: