måndag 21 november 2011

Snart hemma...

Tyvärr fick inte Victor följa med hem idag. Men han mår prima och tryckförbandet togs bort idag. Det såg jättefint under och det tyder inte på något läckage men kirugen ville ha kvar Victor för observation tills imorgon då han varit utan tryckförband ett dygn. Detta är ju något vi kan förstå. Det är ju bättre att vara på plats om det skulle börja läcka på en gång. Victor blev i varje fall av med nålar och antibiotika vilket är skönt.
Richard stannade kvar i Linköping med Victor så jag skulle få komma hem vilket är jätteskönt. Slippa dessa sjukhusväggar som jag sett nog av de senaste tre veckorna. I morgon åker Hugo och jag tillbaka till linköping och då förhoppningsvis får vi ta Victor med oss hem. Jag längtar så tills vi kan vara samlade hela familjen igen. Det vore ett perfekt sätt att fira första advent på.
Vi har även under helgen fått en ny liten katt. Skorpan heter hon och är 1.5 år. Jättesöt och tjejerna älskar henne. Det går ju inte att ersätta Kitty men jag tror att denna lilla tjej hjälper tjejerna att läka några sår.
/Linda

1 kommentar:

Christel sa...

Håller tummarna att ni får en fin advent hemma med hela familjen!! Härligt med en ny liten katt. Man kan ju inte ersätta den döda med en ny, men tomrummet blir mindre iaf. Kramar från oss alla!