fredag 13 september 2013

torka! !

Här är torka på flera sätt hur då?  Jo vi gör allt vi kan för att plattan ska torka,  den som skulle ha varit torr för ca en månad sen men som fortfarande inte är det.  Men i slutet på nästa vecka ska det vara ok att börja kakla.  Så bara inget annat inträffar nu som på något sätt kan fördröja processen mer så kan vi snart duscha och tvätta igen.  För jag lovar att trots att jag gör allt vad jag kan för att vi inte ska få allt för mycket tvätt så bara bildas det hög efter hög.  Tänk er själva ett boende med två vuxna och fem barn där två tjejer tränar fotboll flera gånger i veckan de är så pass stora att man inte kan använda samma tröja två dagar i rad. .. två tvååringar som precis blivit av med blöja och där det självklart fortfarande händer olyckor ibland.  På toppen av detta har vi ett femte litet barn som kräks ner allt han får på sig. Nä men jag tycker det är skitkul att dra in tonvis med tvätt var och varannan dag för att sen dra hem allt igen så att den får torka.  Visserligen tycker jag bättre om att ta hem den blöt eftersom det känns bättre att ta hand om den själv men detta dragande på tvätten gör mig tokig.  Men som sagt snart är denna tid förbi och vem vet om ett halvår kan vi kan skratta åt det:-)
Annars så är det nog så att den mesta torkan är i skogen för där är det minsann torrt nu.  Svårt att tro att det är mitten av september då värmen gassar för fullt.


Inga kommentarer: