fredag 6 september 2013

Pappas jaktprinsessa!!

Idag var det äntligen dags, Alice skulle få följa med och skjuta duvor. Något som hon har längtat efter under en ganska lång tid. Richard fick onda ögat igår när han var ute tidigt på morgonen och det var skoldag vilket Alice inte tyckte om. Så idag efter skolan var det hennes tur och vädret var väldigt bra så förutsättningar fanns för en fin jakt. Alice var inne i ca  fem minuter efter att skolbussen hade kommit och gick fram och tillbaka några gånger innan hon klämde fram vad det var hon ville ha sagt. " ska pappa och jag skjuta duvor idag?" det var ganska förväntansfulla ögon som bedjande tittade på mig och bara önskade ett svar som var till belåtenhet och visst fick hon det svar hon ville. Pappa var redan ute och förberedde för lite duvjakt. Sen såg jag endast baken på henne och hon var redan utanför dörren.
Så iväg for de där två med förhoppningar om att duvorna skulle flyga och en förväntansfull hund som var redo för att apportera. Och visst flög det lite duvor, en var till och med på väg att hamna rakt i huvudet på Alice.
Så även om de tre senaste grabbarna inte blir några jägare så finns det en i syskonskaran som för vidare pappas jaktintresse. Våran lilla Alice som alltid ser fram emot när det är dags för jakt även om det innebär att flå eller ta ur en gris mitt i natten eller som idag fin duvjakt i strålande solsken. "Pappa jag följer med" Det är en fras som ofta kommer.

Måste även skriva lite till om Alice och det är ju att hon i onsdags sprang VO-joggen där hon kammade hem tredjeplatsen. Bra jobbat!!!!

Inga kommentarer: