tisdag 20 mars 2012

Rullgardin....yes!!!




Ja när det inte är någon vidare vår utanför fönstret kan man ju alltid blicka lite tillbaka till förra året och längta lite. För visst är det inte bara jag som längtar till lite varmare nu?
Annars har vi haft en ganska vanlig tisdag här hemma. Men nu har vi fått upp en rullgardin i grabbarnas rum vilket leder till att de inte vaknar 05.00 längre utan efter kl 06.00. Snacka om skillnad, Hugo sov till och med till 06.45 igår. Man känner sig som en ny människa när man får sova den extra timmen. Så utvilade och glada har vi kunnat leka, tvätta och städat hela dagen. Grabbarna har varit på bra humör men då de inte sov så mycket på eftermiddagen var de väldigt trötta i kväll. Somnade båda två redan 18.30. Bella är på fotbollsträning, Alice ligger ganska slut i soffan och slötittar på tv och Richard jobbar. En helt vanligt tisdag med andra ord.
Hugo har fortsatt under dagen att ta några krypsteg men inte mer än så, jag kan tänka mig att det verkligen lossnar nu vilken dag som helst.
Har inte uppdaterat så mycket angående Victors läckage, men det är ingen större förändring. Det läcker ut när han lägger sig ner, ibland ganska mycket och ibland ingenting. Ibland läcker det när han ligger på magen och ibland på rygg. Fattar ingenting. Ringde föresten Linköping igår då vi inte fått någon tid för återbesök ännu som skulle ske efter 2 månader. Han fanns på listan men hade inte fått någon tid ännu. Då sjuksköterskan som jag pratade med hörde att det fanns en problem med läckage lovade hon att hon skulle förska skynda på det hela. Hoppas nu att vi får komma inom 2 veckor i varje fall. Jag tycker att det känns som om det inte kommer att läka av sig själv. Men jag ska inte ta ut något i förskott utan först höra vad de säger i linköping.

Inga kommentarer: