onsdag 14 mars 2012

Några härliga dagar

Ja nu är våren här med stormsteg, eller en smak av den i varje fall. Vet mycket väl att en bakslag kan komma vilken dag som helst men det tänker vi inte på nu utan vi njuter för fullt av det fina vädret som har kommit. Dessa dagar har vi tillbringat den mesta av tiden ute och det är så härligt. I måndags hade vi 28 grader varmt när solen låg på, det är knappt att man fattar det. Det är ju dock endast mars, tror inte jag har varit med om att det varit så här varm i mars tidigare. Eller har jag fel? Vi har i varje fall tagit till vara på dessa dagar på bästa sätt.

Medan vi myste i gräset med grabbarna passade tjejerna på att rensa i landet. De tycker att det är roligt att gräva och rensa i landet för att se när det blir fint. De väntar nu på att vi ska planera lite frön och sätta potatis. Vi får väl se hur mycket vi hinner med i år, men något ska det väl bli.


I går var det ju lika fint väder och tjejerna hade studiedag, så vi gjorde en fikakorg och åkte hem till Ulle och Wilma. Där ifrån gick vi sedan en runda och lyckades hitta en jättemysig skogsdunge där det var helt lä och jättevarmt. Så vi dukade upp och satt där och bara hade det bra. Man riktigt känner hur all stress och alla måsten bara rinner av en, det är verkligen balsam för själen. Då Ulle har höns fick vi även med oss lite färska ägg hem som vi kokade och åt på smörgåsen när vi kom hem. Det var jättegott, även Hugo som var vaken då åt lite äggsmörgås och han tyckte det var väldigt gott. Så dem tackar vi Ulle varmt för.


Idag har vi inte varit i skogen utan jag var tvungen att åka in till stan då jag hade ett par ärenden som jag var tvungen att uträtta. Hugo tyckte inte alls att det var roligt att gå på stan utan skrek så fort jag satte honom i vagnen så det blev en kort tur på stan och sen en snabb sväng upp till jobbet för att säga hej till de som arbetade idag. Innan jag åkte hem åkte jag även förbi hos svärmor för en kopp kaffe och detta tyckte både Hugo och Victor var betydligt roligare än vara på stan.

1 kommentar:

Christel sa...

Ni måste skaffa höns Linda! De är jättemysigt och ni har ju alla förutsättningar för en liten hönsflock :)