söndag 18 mars 2012

Fotbollscup och födelsedagskalas




Då var det söndag igen och helgen har bara rullat på. I går var vi i Ravelsbygd hos Elin och Emil eftersom Elin har fyllt år. De har en jättefin gård som ligger ganska mitt ut i ingenstans och väldigt mysigt. Vi vacklade lite fram och tillbaka om vi skulle åka då Richard har jobbat väldigt mycket den senaste veckan och då det tar över två timmar enkel resa att ta sig dit men tillslut tog vi beslutet att vi ändå skulle åka. Detta var en bra beslut då det var väldigt trevligt och bilfärden gick över förväntan, trots att grabbarna endast sov ca min på vägen dit. De sov dock nästan hela vägen hem.
När vi åkte hem tog vi svängen förbi hos Elinor och Jonas då Jonas fyllde år igår och de undrade om vi inte var sugna på att ta den första grillningen hemma hos dem. Och då fick det bli. Så nu har vi invigt grillsäsongen för i år.
Idag har dagen sett lite annorlunda ut då Alice har varit på fotbollscup. De var en "skojcup" så inga lag vann eller förlorade utan allt var bara på skoj. Men även om allt bara är på skoj så var Alice lite extra glad då hennes lag vann alla matcher. För även om det är på skoj så är en vinst en vinst. Det var väldigt roligt att få bara vara Alice och jag under en hel eftermiddag och jag tror att även Alice tyckte det. Lite ensamtid med henne var länge sedan jag hade så det kom väl till pass. Tyvärr har jag ingen bild från fotbollen då jag satt så dumt att det blev inga bra bilder med den kameran jag hade med mig och jag tänkte att jag skulle ta en kort efteråt men då var Alice väldigt snabb och försvann in i duschen. Men jag tror nog att det kommer att bli lite bilder framåt våren.
/Linda

Inga kommentarer: