torsdag 26 januari 2012

Snart hemma...

Nu är det inte långt kvar tills vi är hemma igen. Idag har Victor varit betydligt piggare men han har ätit lite dåligt. Nu ikväll åt han dock upp nästan en portion gröt och en timma senare 110 ml ersättning, så det får jag nog vara nöjd med. Nu sover han så gott på magen igen. Jag hoppas denna natt blir bättre än förra. Victor är lite envis något som han har visat många gånger under sjukhusvistelsen. Bland annat är det han som bestämmer när han ska ha nappen eller inte, den är inte en självklarhet han kan liksom spotta ut den fem gånger på raken för att sjätte gången ta den helt nöjd. Men då är det ju han som har bestämt. Idag fick jag uppleva hans envishet då jag så gärna ville att han skulle dricka lite ersättning innan han somnade. Först skulle han ju inte ha den utan knep med munnen och vred bort huvudet, men om jag sjöng gick det bra. Och det skulle inte vara vilken sång som helst utan Imse vimse spindel, slutande jag eller bytte sång slutade Victor att äta. Jag tyckte det var ganska roligt att se, tur är så är jag lika envis annars hade han inte ätit någon ersättning idag.
I morgon åker vi hem till vår kära familj som väntar hemma, tjejerna har studiedag så det känns som det redan är helg. Så i morgon blir det en riktigt familjemiddag och mys i soffan hela kvällen. Tjejerna har även beställt grillning på lördag så då ska vi ge oss ut i snön och göra upp eld för att grilla korv. Vi har så mycket att ta igen och det ska vi verkligen göra helst dubbelt upp. Det är så roligt att det äntligen även har blivit vinter. Så nu börjar det bli som det ska vara.
/Linda

1 kommentar:

Christel sa...

Underbart att läsa Linda! Kram :)