söndag 29 januari 2012

Vanlig helg

Det är så skönt, en hel helg har gått och Victor mår fortfarande bra. Vågar vi hoppas? Ja det måste vi!!!! Det finns verkligen ingenting som tyder på att att vi inte ska kunna hoppas.
Självklart blev det grillning ute i går som barnen hade beställt. Först var Alice på friidrott och på vägen hem tog vi med oss Ida. Ida är Bellas kompis, och det var så länge sedan Ida var hos oss, det är alltid kul. Tanken från börjar var ju att vi skulle grilla i skogen men grabbarna var så trötta att vi var tvungna att ha vagnen så det blev grillning i trädgården i stället men jag tror inte det gjorde så mycket.

Så här glad blev Hugo när Victor kom hem. Snacka om syskonkärlek.

Bella, Ida och Alice väntar på att det ska gå att grilla.

Victor vaknade ganska snart och ville även han vara med.

Alice är en riktig grillmästare.

Victor har även han lärt sig nu att sitta själv. Det gick väldigt fort även för honom. Dock vågar jag inte riktigt släppa honom ur siktet då han har kommit på att det är väldigt roligt att kasta sig bakåt. Han bara tjuter av skratt när jag fångar upp honom innan han landar i golvet. Och jag har verkligen ingen lust att han ska slå i huvudet nu så det händer något med shunten. Det ska mycket till att något skulle hända men vi har ingen lust att utmana ödet i detta läge. Nä han får nog acceptera ett helt fång med kuddar bakom sig när han sitter en stund fram över.
Richard har även börjat jobba nu, första dygnet idag. Så idag har jag fått bekänna färg igen då det var ett tag sen man var ensam med 4 barn igen. Grabbarna sover ju inte lika mycket längre heller vilket gör utmaningen större. Så jag har tillbringat största dagen på golvet. Men lunch och middag lyckades jag ändå få till även om middagen precis är bortplockad. Vi var tvungna att lägga grabbarna innan vi åt då de var sååååå trötta. Det bli så när man endast sover två 20-minuters stunder. Men nu sover de och nu ska jag ägna resten av kvällen åt att vika klart tvätten som jag försökt vika under hela eftermiddagen och sen ska jag bara gosa med tjejerna innan de ska sova.
/Linda

1 kommentar:

Elin sa...

Vad härligt det låter :-)