lördag 19 oktober 2013

städdag

Igår när solen sken som bäst kände jag inspirationen för att få ordning på hundhuset.  För att detta skulle vara möjligt insåg jag att det enda rätta var att göra det hela till en lek.  Så efter att Hugo och Victor hade sovit middag och Nils under den tiden varit vaken tä
kte jag att nu borde det passa.  Stoppade i Nils lite mat och så ner i vagnen där han somnade bums.  Sen tog vi med oss hinkar och skurtrasor så det skulle räcka till alla och sen fick grabbarna gå lösa inne i hundhuset.  Tjejerna hjälpte till oxå så det gick både snabbt och blev skinande rent.  Jag fick uppdraget att tvätta ur kylskåpet där några välhängda duvor hade befunnit sig.  Det tyckte barnen var lite äckligt.  Nu känns det så skönt att det är gjort då det är sånt som hänger över än.
Fick även uppleva känslan av att kunna gå med två blöta och smutsiga killar via grov entrén och raka vägen in i badrummet och rakt in i duschen.  Vilken härlig känsla.  De smutsiga kläderna kunde jag även lägga rakt in i tvättmaskinen.  Detta är ju inte klokt vilken lyx.



Inga kommentarer: